wrzesień 23, 2023

Ferrari F8 Spider N-Largo – Novitec

Jaki los czeka F8 N-Largo Spider?

W języku angielskim cyfrę 8 piszemy jako ,,eight”. W połączeniu z angielską wymową oraz po dodaniu litery ,,F”, mamy homonim od słowa ,,fate”, a więc los, przeznaczenie. Los Ferrari F8 Spider N-Largo od renomowanej, choć niezbyt popularnej firmy Novitec zdaje się być dobrze znany – to sukces! 

Ferrari F8 Spider N-Largo – Novitec

Rdzennie niemiecka firma Novitec od lat zajmuje się tuningiem samochodów włoskich marek Fiat, Alfa Romeo oraz Ferrari. O ile najwięcej chętnych znajduje się zawsze wśród właścicieli pierwszych dwóch grup, o tyle pakiety dedykowane Ferrari odbijają się największym echem w świecie czterech kółek. Nie inaczej jest tym razem.

Zestaw przygotowany do F8 Spider to nie tylko zmiany wizualne, lecz i delikatny tuning jednostki napędowej. Na pierwszy rzut idzie Novitec N-Tronic, będący uzupełnieniem fabrycznego komputera pokładowego. Kolejnym elementem jest pakiet układu wydechowego Power Stage 2 i 3. Następną modyfikacją jest zawieszenie. Tak wyglądające Ferrari F8 Spider wzbudza jeszcze większą uwagę otoczenia. 

Dlaczego warto oddać swoje F8 Spider firmie Novitec?

Novitec chwali się, że w ciągu zaledwie kilku dni znalazło klientów dla limitowanej serii 15 sztuk Ferrari F8 w nadwoziu coupe. Historia zapewne powtórzy się w przypadku wersji Spider – tu także przewidziano 15 sztuk. Specjalne, wykonywane na zamówienie felgi Vossen są w dwóch różnych rozmiarach – 22 i 21 cali. Silnik N-Largo legitymuje się mocą aż 818 KM, co jest wzrostem aż o 100 KM względem seryjnego Ferrari F8. Trudno się dziwić popularności tej krótkiej serii. 

Oprócz typowo technicznych aspektów, Novitec zadbało też o odpowiednie opakowanie dla swojego produktu. Wygląd subtelnie, lecz jednoznacznie daje do zrozumienia, że to nie jest zwykłe Ferrari. Przednie lampy są krótsze, bardziej ,,niemieckie” – rzeczowe i proste. Powłoki lakiernicze pochodzą z własnej palety firmy, podobnie jak obszycie elementów wnętrza. Przednie błotniki są poszerzone o 7 centymetrów, tylne aż o 13 centymetrów. Chętnie wykorzystywany jest także karbon – całość jest dzięki niemu znacznie lżejsza, a przez to szybsza. Co ciekawe, jednym z opcjonalnych materiałów może być także… złoto. Mowa o elementach odprowadzania ciepła w układzie wydechowym – podobny zabieg wykorzystany był również w McLarenie F1. Novitec podkreśla w materiałach prasowych dbanie o aerodynamikę, która przyciska auto w niespotykany w seryjnym F8 sposób. Wszystko to powoduje, że Ferrari F8 Spider N-Largo jest bardzo ciekawym, lecz limitowanym (15 sztuk) pojazdem.