Jeep z trzema rzędami siedzeń?
Producenci samochodów lubią zadziwiać nas nazwami dla swoich konstrukcji. Honda Element, Daihatsu Materia, Volkswagen Golf… nazwy tych samochodów kojarzą się ze wszystkim, tylko nie z motoryzacją. W tym kontekście nazwa Wrangler, oznaczająca kowboja, nie jest najbardziej szokująca. Nadeszły jednak targi SEMA, Jeep postanowił czymś nas zaskoczyć i dla jednego z największych Jeepów w historii wybrał nazwę (tłumaczenie dosłowne): Jeep Kowboj Przeoczyć. Właśnie to oznaczają słowa Jeep Wrangler Overlook. Oczywiście słowo ,,Overlook” oznacza również ,,punkt widokowy” (taki był zapewne zamysł Jeepa), jednak dwuznaczność pozostanie wciąż obecna. Czy tak łatwo więc przeoczyć Jeepa z trzema rzędami siedzeń?
Jeep Wrangler Overlook – wyższy, dłuższy.
Wrangler w wersji przygotowanej na targi samochodowe SEMA bazuje na istniejącej edycji Wrangler Sahara. To jedna z najlepiej wyposażonych odmian Jeepa, toteż stanowiła dobrą bazę dla jeszcze większej konstrukcji. Wydłużono nadwozie o około 30 centymetrów i podwyższono tylną część o 13 centymetrów, nawiązując tym samym stylistyczną walkę z Land Roverami, najczęściej kojarzonymi z tego typu rozwiązaniami. Overlook ma ten sam typ dodatkowego okienka w części dachowej.
Jeep Wrangler Overlook wyposażony jest jak na topową wersję przystało. Wzmocnione sprężyny i modna, skórzana tapicerka odróżniają go od innych Wranglerów. Materiał wytwarzany jest przez firmę Katzkin, wybieraną niemal zawsze przez Fiata, Forda, Chryslera i innych amerykańskich producentów do wnętrz swoich pojazdów. Obita skórą jest również deska rozdzielcza, przez co całość jest gustowna i z chęcią zostanie przyjęta w takiej formie przez każdego miłośnika amerykańskiej motoryzacji.
Konceptowy Wrangler bazuje na edycji Sahara, również i on pomalowany jest więc na charakterystyczny, piaskowy kolor. Dodaje to off-roadowego charakteru, a przy tym jest po prostu bardzo ładny. Warto też zauważyć dodatkowe oświetlenie. Amortyzatory firmy Fox oraz regulowane sprężyny z pewnością doskonale sprawdzą się w ciężkim terenie. Dedykowane najdroższym Jeepom są 20-calowe obręcze kół. W połączeniu z oponami, całość mierzy 37 cali.
Wrangler Overlook – interesująca propozycja zza oceanu
Kiedy można spodziewać się Wranglera w wydłużonej wersji Overlook? Co ciekawe… raczej nieprędko. Koncept zaprezentowany na targach SEMA nie miał określonej daty wdrożenia wersji produkcyjnej. Należy się jednak spodziewać, że duże zainteresowanie przyczyni się do podjęcia odpowiedniej decyzji ze strony koncernu Stellantis, pod którego skrzydłami znajduje się firma Jeep. Wrangler z trzema rzędami siedzeń wydaje się być bardzo praktyczny, toteż kto wie – być może Jeep ma dla nas niespodziankę?