Sytuacja po wybuchu epidemii COVID-19 spowodowała, że producenci samochodów muszą na nowo przemyśleć swoje strategie komunikacji z klientami. Z tego powodu Mazda stawia na interaktywną formę kontaktu, która przybliży nowy, w pełni elektryczny model MX-30. Wydarzenie zaplanowano na sobotę, 6 czerwca o godz. 12.00.
Nowa Elektryczna Mazda MX-30 wprowadza do oferty japońskiego producenta technologię napędu w pełni elektrycznego. W samochodzie został wykorzystany optymalnie dobrany akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh. Zapewnia on zasięg w cyklu mieszanym wynoszący niemalże 200 km wg. pomiaru WLTP. A wszystko to w lekkim, zgrabnym i kompaktowym zestawie, będącym gwarancją zwinności i dynami jazdy tak bardzo oczekiwaną od każdej Mazdy.
Jak zapewnia Mazda dla tego modelu został specjalnie stworzony pedał przyspieszenia, dźwięk silnika oraz elektryczna wersja systemu G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) co wedle zapowiedzi zapewni płynną, cichą i bardzo naturalną jazdę.

Nowy model Mazdy MX-30 podlega Koncepcji stylizacyjnej „Human Modern”. Drzwi samochodu bez środkowych słupków typu freestyle są nową, przełomową realizacją pięknych, niesamowicie wyrzeźbionych kształtów zgodnej z filozofią projektowania Kodo. Wysokiej jakości wnętrze wykończone unikatowymi materiałami zaprojektowanymi z myślą o zminimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko. Są to elementy jak tapicerka wyprodukowana z włókien z plastikowych butelek prosto z recyklingu, czy też wreszcie okładziny z korka zebranego z kory drzew bez ścinki.

Wszyscy Dealerzy Mazdy w Polsce zaczną wkrótce przyjmowanie zamówień na Mazdę MX-30. Wedle wczesnych informacji ceny będą zaczynać się od około 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai. Jak zapewnia Mazda Polska pierwsze egzemplarze nowego elektrycznego modelu spodziewane są w salonach jeszcze we wrześniu 2020 r
Wirtualną prezentację Mazdy MX-30 będzie można zobaczyć tutaj.