Grudzień 1, 2020

Volkswagen wznawia produkcję

Volkswagen wznawia produkcję we wszystkich fabrykach – kryzys zażegnany?

Najnowsze wieści z grupy Volkswagen AG są bardzo optymistyczne – firma zdecydowała bowiem, że ostatni z zamkniętych ostatnio zakładów, zlokalizowany w meksykańskim Puebla, zostanie w końcu ponownie otwarty, a praca w nim wznowiona. Kończy to długi okres zmniejszenia poziomu produkcji niemieckiej spółki, spowodowanego pandemią koronawirusa. Ostateczny powrót do normalności może być jednak długi, ponieważ wszystko zależy od władz państw, w którym dana fabryka jest zlokalizowana – niektóre rządy są bardziej pobłażliwe (zwłaszcza dla tak wpływowej firmy jak Volkswagen), niektóre mniej. Ostatnie tendencje każą być jednak dobrej myśli. 

Najnowsze (optymistyczne) wieści z meksykańskiego oddziału VAG

Zdaniem przedstawicieli Volkswagena, stopniowe wznawianie produkcji nie byłoby możliwe, gdyby nie zbiorowy wysiłek i trud poniesiony przez każdego zaangażowanego w ten proces. Zarówno załoga, dostawcy jak i działy logistyczne podeszły do zagrożenia racjonalnie i z zachowaniem wszelkich środków ostrożności, co umożliwiło otrzymanie zielonego światła. Przy tak dużej liczbie osób biorących udział w montażu i produkcji, kwalifikuje się to niemal do kategorii małych cudów. Nie dziwi więc zadowolenie załogi – wszystkie europejskie oddziały powoli wracają do przedpandemicznych poziomów zamówień.  

Co stoi za tak sprawnym powrotem do pracy? 100 punktów Volkswagena

Koncern Volkswagen podszedł do zagadnienia pandemii bardzo poważnie, zalecając kierownictwu i radzie zakładowej opracowanie 100 punktowego planu, dokładnie opisującego kroki do ostatecznego celu, a więc powrotu do normalności. Plan został przyjęty z olbrzymim optymizmem, opublikowano go też w Internecie. Służy on również dostawcom części i komponentów, toteż jest on bardzo rzeczowy. W chwili pisania artykułu poszczególne fabryki są na I etapie planu – całość obejmuje cztery etapy. Wszystko oczywiście skupia się wokół zdrowia pracowników, precyzyjnie opisując sposoby ochrony osobistej, jak i grupowej. 

Aktualne rezultaty i perspektywy na przyszłość w fabrykach Volkswagen AG

Fabryka w Meksyku została otwarta po niemal 11 tygodniach. Nieco mniej restrykcyjne przepisy obowiązują w Niemczech. W tamtejszym Zwickau produkcja elektrycznego modelu ID.3 ruszyła już pełną parą i nie widać praktycznie żadnej różnicy względem zeszłego roku. Wznowiono pracę w innych zakładach europejskich, lecz większość z nich nie działa na najwyższych obrotach – średnie obłożenie wynosi około 60 – 70 procent. Wszystko zależy od konkretnej placówki. W grę wchodzi bowiem niemal 100 tysięcy różnych komponentów, co oznacza, że niektóre fabryki wciąż czekają na dostawy rzadziej wykorzystywanych części. Jest to i tak znakomity wynik na tle innych europejskich marek samochodowych. 

Dynamiczna reakcja na pandemię sprawiła, że koncern Volkswagen jako jeden z pierwszych był w stanie powrócić do normalnej pracy. Wszyscy jednak z niepokojem spoglądają na nadchodzącą drugą falę pandemii. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *